Hoe kan ik de Aedes Routekaart gebruiken?

Veelgestelde vragen Veelgestelde vragen · 5 maart 2021
Expert
Pauline Poeze
Adviseur Sectorontwikkeling

Hier lees je  als corporatie-medewerker toegang krijgt tot de Aedes Routekaart.

Bekijk de veelgestelde vragen:

Toegang routekaart

De routekaart is te vinden in het Aedes datacentrum: Home - AEDES-datacentrum. De medewerkers van corporaties die zijn aangemeld voor een corporatie krijgen toegang tot de portal van de routekaart. Na het inloggen verschijnt de link naar de routekaart.

Hoe meld ik me aan voor de routekaart?
  1. Check binnen jouw organisatie wie er al een account heeft en wie de rol ‘beheerder’ heeft.
  2. Heeft jouw corporatie al een datacentrum-account? Vraag de beheerder om jouw account rechten te geven voor de routekaart.
  3. Heb je nog geen account? Vraag de coördinator om een datacentrum-account voor jou aan te maken, en daarbij rechten te geven voor de routekaart.
  4. Is er geen beheerder of kun je dit niet achterhalen? Stuur dan een bericht naar [email protected] dat je gebruik wilt maken van de routekaart. Dan wordt een datacentrum account voor je aangemaakt mét toegang tot de routekaart.
  5. De inloggegevens zijn hetzelfde als jouw Aedes-account, en werkt met ‘Single Sign On’.
  6. Als het goed is, zie je, wanneer je bent ingelogd, rechts onder aan de pagina van het datacentrum nu een link naar de routekaart.
  7. Werkt dit niet? Het kan zijn dat je cookies moet verwijderen:
    - Open je browser op je computer.
    - Klik (bij Chrome rechtsboven) op Meer Instellingen.
    - Klik op Privacy en beveiliging.
    - Klik op Alle sitegegevens en -rechten bekijken.
    - Zoek (bij Chrome rechtsboven) de naam van de website.
    - Klik rechts van de site op Verwijderen.
    - Klik op Wissen om te bevestigen.
  8. Lukt het nog steeds niet? Neem dan contact op via [email protected] Meer informatie over de routekaart en vind je via Routekaart verduurzaming | Aedes
Wat is de rol van de beheerder?

Omdat meerdere medewerkers betrokken zijn bij de onderwerpen, kunnen corporaties meerdere contactpersonen doorgeven. Om overzicht te houden over wie er toegang heeft tot de routekaart en dus wijzigingen kan doorvoeren, is er per corporatie 1 beheerder aangesteld. De naam van deze beheerder staat op het startscherm van de routekaart. Wil je de naam van de beheerder wijzigen? Dat kan de beheerder zelf doen. Lukt dat niet? Stuur een mail naar [email protected].

Waar kan ik de contactpersonen aanmelden en gegevens wijzigen?

Als beheerder kun je zelf contactpersonen toevoegen en verwijderen. Is de beheerder in je corporatie onbekend? Stuur dan een mail naar [email protected]

Waar vind ik de routekaart?

De routekaart is te vinden in het Aedes-datacentrum: Home - AEDES-datacentrum. De medewerkers van corporaties die zijn aangemeld voor een bepaalde corporatie krijgen toegang tot de portal van de routekaart. Na het inloggen verschijnt de link naar de routekaart.

Hoe blijf ik geïnformeerd over de Aedes Routekaart?

Als je via een collega toegang gekregen hebt tot de Aedes Routekaart, ben je niet bij Aedes bekend als contactpersoon. De bij Aedes bekende contactpersonen krijgen regelmatig informatie per mail via Routekaart Nieuws. Als je als contactpersoon en lid van een corporatie deze Routekaart Nieuws ook wilt ontvangen, kun je dat doorgeven via [email protected]

► Meer informatie
► Terug naar Vraag en Antwoord