Praktijk

Social media en corporaties in beeld

Hoe zetten woningcorporaties sociale media in om het contact met huurders en andere belanghebbenden te versterken?

Twitter: Annelies Barnard, Woningstichting Nieuwkoop
Twitter is voor Annelies Barnard (directeur-bestuurder van Woningstichting Nieuwkoop) een belangrijk medium om contact te hebben met belanghebbenden, zoals huurders en lokale en landelijke politici. In onderstaande video vertelt ze hoe zij dat doet en wat dat haar oplevert.


Facebook: Roger de Leeuwe, WonenBreburg
De huurders in de Bredase wijk Tuinwijk zitten vooral op Facebook. Roger de Leeuwe, woonconsulent bij WonenBreburg zet daarom Facebook in voor de interactie met huurders in zijn wijk.


Digitale klantcontacten: Havensteder
Huurders van Havensteder kunnen tegenwoordig 7 dagen per week, 24 uur per dag contact opnemen met de corporatie om een klacht door te geven of een reparatieverzoek te melden. Het afgelopen jaar digitaliseerde Havensteder namelijk al haar klantcontacten. Huurders dachten uitgebreid mee in het proces. Benieuwd wat er allemaal komt kijken bij het digitaliseren van de klantcontacten en wat het Havensteder oplevert? Bekijk dan de video.


Kennis en transparantie via social media: Pim Hogenboom, Eigen Haard
Hoe kun je sociale media inzetten om de band met stakeholders te versterken? Pim Hogenboom, manager strategie bij Eigen Haard, is onder andere actief op Twitter en op het Corporatieforum. Heel verschillende media die hij elk op een andere manier inzet. Zijn tip voor corporaties: deel vooral je kennis via sociale media en gebruik ze om transparant te zijn over het werk dat je doet. Benieuwd hoe Pim Hogenboom verschillende media inzet en wat het hem en de organisatie oplevert? Bekijk dan de video.