Werken bij een woningcorporatie, dat wil toch iedereen?

We willen woningcorporaties als aantrekkelijk werkgevers onder de aandacht brengen bij nieuwe (jonge) doelgroepen. De corporatiesector heeft nieuwe mensen nodig voor de opgaven nu en in de toekomst. Daarom ontwikkelden we een video en de online arbeidsmarktcampagne Werk aan Wonen die 9 juli van start ging.

De nieuwste toevoeging is een toolkit om je te helpen bij het werven van personeel. Daarin zitten verschillende middelen die je kunt inzetten in je zoektocht naar nieuw talent.

Samen met een werkgroep P&O-professionals van woningcorporaties maakte Aedes nieuw promotiemateriaal voor de corporatiesector. Er is nu ook een toolkit beschikbaar met middelen en ideeën om op een originele manier personeel te werven. Ook hebben we een wervingsvideo beschikbaar waarmee we jonge mensen enthousiast willen maken voor werken bij een woningcorporatie. De medewerkers die te zien zijn in de video zijn corporatieprofessionals die hun enthousiasme over hun werk graag op deze manier delen.

Sectorcampagne Werk aan Wonen

Op 8 juli lanceerde Aedes-voorzitter Martin van Rijn de wervingsvideo Werk aan Wonen tijdens een inspiratiewebinar. Daarmee gaf hij het startsein voor de bijbehorende online arbeidsmarktcampagne. Want corporaties hebben de juiste mensen in de sector nodig voor de opgaven van morgen. Met de start van de online sectorcampagne willen we bijdragen aan de werving van nieuwe jonge medewerkers. De sociale-media-campagne start op 9 juli en gaat een jaar lopen. De video is door jullie, P&O-ers en communicatieprofessionals, ook te gebruiken voor je eigen (lokale) werving en selectie.

WerkaanWonen.nl

De belangstellenden komen vanuit de campagne op een speciale campagnepagina op de WerkaanWonen website. Op de website is ook meer te lezen over hoe het is om te werken bij een woningcorporatie. En zijn de video’s te zien uit onze campagne Wonen Doen We Samen waarin corporatieprofessionals een kijkje geven in hun werkdag. Voor mensen die al bij een woningcorporatie werken is er de FLOW-website WatDoeJijMorgen.nl.

Zelf aan de slag

We hebben niet alleen voor de corporatiesector een aansprekende wervingsvideo gemaakt, die we onder de aandacht brengen met een landelijke promotiecampagne. Er is ook een goed gevulde toolkit arbeidsmarktcampagne (pdf) beschikbaar waarmee je lokaal zelf aan de slag kunt om vacatures bekend te maken en mensen op een originele manier te werven. 

Meer weten?

Wil je meer weten? Neem dan contact op met Kathalijne van den Brekel.

Ervaringen delen?

Wat zijn jouw ervaringen met onze campagne Werk aan Wonen of met je eigen campagne? Deel ze met je collega’s in onze communities P&O en Communicatie.