Campagne Wonen doen we Samen

Help jij mee aan een succevolle  lancering van de campagne Wonen doen we Samen? Met de campagne willen we een positiever beeld van de corporatiesector creëren bij stakeholders en publiek. Hoe willen we dit doen? En hoe kun jij daarbij helpen? Je vindt alle informatie en middelen op deze pagina.
 

Samen werken aan beeldvorming

Er gebeuren fantastische dingen in ‘onze’ sector. Toch blijkt dat de buitenwereld dit nog niet altijd ziet. Jammer! Want een goede positionering bij stakeholders en publiek draagt bij aan een sterkere positie van onze sector. Klinkt logisch. Maar hoe zorgen we ervoor dat we in beeld komen bij de buitenwereld? Door samen te werken aan onze beeldvorming. Door van ons te laten horen. En onze zichtbaarheid te vergroten. Niet als afzonderlijke corporatie, maar namens ons allemaal, namens De Woningscorporaties.

We werken via de strategie van een ‘groeimodel’ of een ‘olievlek’. We beginnen bij de basis. Waarin we onszelf – als sector – opnieuw voorstellen aan Nederland. We vertellen wie we zijn, wat we doen en vooral voor wie we het doen. Maar ook met wie. Want Wonen in Nederland, dat doen we Samen. Kortweg: Wonen doen we Samen.

Huurders centraal

Dat gaan we uiteraard niet zelf vertellen. Centraal in de campagne staan onze huurders. Want wie kan nou beter vertellen wat het betekent om prettig te wonen? We hebben mooie verhalen van huurders verzameld, waarin zij vertellen waarom het hebben van een (betaalbaar) huis zo belangrijk is. Deze verhalen vormen de basis van onze social mediacampagne die in september start. Daarover later meer.

Onderdeel van het succes

Ben je enthousiast en wil je jouw corporatie ook onderdeel maken van de campagne? Fijn! Want Wonen doen we Samen, en werken aan onze beeldvorming ook. Het wordt alleen een succes als alle corporaties meedoen. We willen je dan ook vragen de middelen uit de speciale toolbox te gebruiken, met onder andere ons beeldmerk en de video Wonen doen we Samen.

Toolbox

De toolbox vullen we regelmatig aan met nieuwe middelen voor de campagne. De volgende middelen kun je nu al gebruiken:

  • Beeldmerk (logo + pay-off)
  • Handleiding gebruik beeldmerk en pay-off
  • Presentatie Wonen doen we Samen

Download de Toolbox Wonen doen we samen

Juli-aug-sept
Komende zomer vullen we de toolbox aan met:

  • Mini-magazine #1
  • Contentkalender social media
  • Infographic sociale huursector (onder andere in Aedes Magazine)
  • Brochure sociale huursector 
  • Advertising: vanaf september zetten we ook betaalde content in via social media.

Heb je ideeën om de campagne op een andere manier onder de aandacht te brengen? Of heb je vragen over de campagne? We horen het graag! Mail naar: wonendoenwesamen@aedes.nl